مقاله انگلیسی مکانیزم پیری سوخت های جامد کامپوزیت با ترجمه فارسی – Elsevier

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی PDF + خرید ترجمه آماده و تایپ شده ورد

 

مشخصات مقاله انگلیسی به همراه ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله

مکانیزم پیری سوخت های جامد کامپوزیت

عنوان انگلیسی مقاله

Mechanism of Ageing of Composite Solid Propellants

چاپ شده در

مجله الزویر – Elsevier

سال انتشار

سال ۱۹۷۹

 

قسمتی از متن مقاله
بخشی از ترجمه فارسی

چکیده

سوخت‌های کامپوزیت عمدتاً شامل دو ماده تشکیل‌دهنده اصلی می‌شوند: اکسیدکننده و چسب. در حال حاضر مشخص شده است که در طی دوره پیری, سوخت‌ها تحت تجزیه کند قرار می‌گیرند [۱-۳]. برای افزایش طول عمر سوخت‌ها, دانستن مکانیزم فرآیند پیری لازم است. بنابراین باید مشخص شود که آیا مرحله کنترل-سرعت در تجزیه اکسیدکننده قرار می‌گیرد یا در تجزیه چسب. بنابراین هدف از بررسی کنونی, شناسایی ماده تشکیل‌دهنده مسئول پیری است.

خاطرنشان می‌شود که برخلاف نوشته‌های دردسترس در مورد مکانیزم پیری سوخت‌های باز-دوبل, مکانیزم پیری سوخت کامپوزیت چندان شناخته شده نیست [۴-۱۱]. از مطالعات پیری تسریع شده در طیف دمایی ۴۰-۷۵ درجه از پنج سوخت کامپوزیت ریخته‌گری, Kuletz و Pakulak [4] نشان داده‌اند که مولفه اولیه تغییریافته در سطح مواجه شده, چسب است, درحالیکه در داخل, اکسیدکننده است. با این حال, آنها انرژی فعالسازی (E’) برای ماده سطحی, زیرسطحی و حجمی را که تقریباً مشابه هستند یافتند (kcal/mole 23-27).

بخشی از متن انگلیسی

Abstract
Composite propellants mostly consist of two major ingredients: oxidiser and binder. It has almost been established now that propellants undergo slow decomposition during the course of ageing [1-3]. To increase the longevity of the propellants, it is necessary to know the mechanism of the ageing process. Thus it has to be established whether the rate-controlling step lies in the oxidiser decomposition or in the binder decomposition. The objective of the present investigation, therefore, is to identify the constituent responsible for the ageing. It may be noted that contrary to the available literature on the mechanism of the ageing of double-base propellants, very little is known about the mechanism of composite propellant ageing [4-11]. From accelerated ageing studies in the temperature range 40-750C of five cast composite propellants, Kuletz and Pakulak [4] have shown that the primary component altered at the exposed surface is the binder, whereas in the interior it is the oxidiser. However, they found the activation energy (E) for surface, subsurface, and bulk material to be almost similar (23-27 kcal/mole).

 

باکس دانلود مقاله
دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

خرید ترجمه آماده به صورت تایپ شده با فرمت ورد doc

خرید ترجمه آماده ورد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *