مقاله انگلیسی مدیریت دانش راهبردی با ترجمه فارسی – ۲۰۱۷ Elsevier

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی PDF + خرید ترجمه آماده و تایپ شده ورد

 

مشخصات مقاله انگلیسی به همراه ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله

مدیریت دانش راهبردی – اطلاعات و کاستی ها

عنوان انگلیسی مقاله

Strategic knowledge management—Insights and pitfalls

چاپ شده در

مجله الزویر – Elsevier

سال انتشار

سال ۲۰۱۷

 

قسمتی از متن مقاله
بخشی از ترجمه فارسی

چکیده

۱-مقدمه ای بر مدیریت دانش راهبردی

مدیریت دانش راهبردی (SKM) می تواند به عنوان مفهوم تدوین راهبردی و جنبه های شخصی دانش ( آشکار و تاکتیکی ) در یک سازمان برای افزایش عملکرد نهایی در نظر گرفته شود.تحقیقات مربوطه مشخص کردند که مدیریت دانش راهبردی به صورت ثابت نیازمند ” تدوین ” ( به دست آوردن اطلاعات با ارزش در اسناد/سیستم ها و تقویت ارتباط مردم بااسناد ) و شخصی سازی ( تقویت ارتباط افراد با افراد و ارتباط با کارشناسان ) می باشد ( هانسن ،نوهریه و تیرنی ۱۹۹۹- لی،چای و نبوس ۲۰۱۳ – لیو ،رای، وینستون ۲۰۱۰- وتاتنس ،ون فلیت و داونس ۲۰۱۱). تدوین در SKM می تواند از طریق زیرساختار اطلاعات آنلاین مثل اینترانت – ویکی های سازمانی –پایگاه اطلاعات مشارکت – سیستم های مدیریت اسناد –و پرتال های اطلاع رسانی شرکت حمایت شوند.امروزه، حتی یک سازمان متوسط اینترانت می تواند ده ها وب سایت داشته باشد . در این موارد با اینکه تعداد زیادی از کارکنان به اطلاعات متعدد دست می یابند اما از وجود دانش تدوین شده کم بهره هستند( برون – دوگوئید ۱۹۹۱، کیمبل –بوردن ۲۰۰۸ – ریحان – نیکولوا ۲۰۱۰).یک راهکار قانون گذاری باید با توجه به واژگان موثر و گسترده و فناوری های تحقیق مرتبط مطرح شود تا افراد را قادر سازد که محتوای مرتبط را به صورت موثر در چندین سیستم و مخزن درسازمان موقعیت یابی کنند تا بازده کار بیشتر داشته باشند( هانسن و همکاران ۱۹۹۹- نیکلاس & سردان ۲۰۱۱ – زو &کوادوس ۲۰۰۵).

بخشی از متن انگلیسی

Abstract

۱٫ Introduction

to strategic knowledge management Strategic knowledge management (SKM) can be thought of as the concept of strategically codifying and personalizing aspects of knowledge (explicit and tacit) across an organization for increasing overall performance. Related studies reveal that the management of strategic knowledge invariably demands ‘codification’ (capturing valuable know-how in documents/systems and fostering people-to-documents link) and ‘personalization’(fostering peopleto-people connection and linking to timely experts) (Hansen, Nohria, & Tierney, 1999; Li, Chai, & Nebus, 2013; Liu, Ray, & Whinston, 2010; Wallace, Van Fleet, & Downs, 2011). Codification in SKM can be supported via online information infrastructure such as intranets, organizational wikis, shared databases, document management systems, and enterprise information portals. Today, even a modest organization intranet can contain tens of thousands of web pages. It is too often the case that employees are drowning in information, yet starved of accessible and timely codified knowledge (Brown & Duguid, 1991; Kimble & Bourdon, 2008; Reihlen & Nikolova, 2010). A codification strategy should thus be underpinned with effective organization-wide knowledge taxonomies and related search technologies to enable individuals to locate relevant and related content in an efficient manner across a variety of systems and repositories in the organization for higher work productivity (Hansen et al., 1999; Nicolas & Cerdan, 2011; Xu and Quaddus, 2005).

 

باکس دانلود مقاله
دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

خرید ترجمه آماده به صورت تایپ شده با فرمت ورد doc

خرید ترجمه آماده ورد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *