مقاله انگلیسی اثیر اعلام فروش بر روی سیاست بهینه یک سیستم موجودی با اقلام فاسد شدنی با ترجمه فارسی – Elsevier 2016

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی PDF + خرید ترجمه آماده و تایپ شده ورد

 

مشخصات مقاله انگلیسی به همراه ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله

تاثیر اعلام فروش بر روی سیاست بهینه یک سیستم موجودی با اقلام فاسد شدنی

عنوان انگلیسی مقاله

xThe influence of sale announcement on the optimal policy of an inventory system with perishable items

چاپ شده در

مجله الزویر – Elsevier

سال انتشار

سال ۲۰۱۶

 

قسمتی از متن مقاله
بخشی از ترجمه فارسی

چکیده

در این مقاله، یک سیستم ثبت موجودی تک دوره ای با اعلام فروش برای اقلام فاسد شدنی بررسی می شود. در این مسئله، محصول فاسد شدنی دارای یک تاریخ انقضای قطعی و یک تقاضا با یک رفتار احتمال گرایانه در طی دوره زمانی معین است. وقتی که تاریخ انقضای محصول نزدیک باشد، یک اعلام فروش ویژه می تواند موجب تغییر رفتار مشتری و افزایش نرخ تقاضا شود و از این روی مانع از وارد امدن زیان بر محصولات منقضی شده می شود. دو مدل برای بدست آوردن مقدار سفارش بهینه محصول و زمان بهینه برای اعلام فروش توسعه یافته اند. مدل اول، یک قیمت استاتیک یا ایستای وابسته به رفتار مشتریان را مستقل از تاریخ انقضای محلول در نظر می گیرد در حالی که در مدل دوم، نرخ تقاضای محصول پس از اعلام فروش به صورت تابع افزایشی از طول عمر باقی مانده در نظر گرفته می شود. اهمیت مدل های پیشنهادی و تاثیر اعلام فروش بر روی درامد کل، با استفاده از مثال های عددی اثبات می شود. در نهایت، یک تحلیل حساسیت جامع انجام شده و اثر پارامتر های مختلف مدل ها بر روی سیاست بهینه بررسی می شود.

بخشی از متن انگلیسی

Abstract
In this paper a single-period inventory system with a sale announcement for perishable items is investigated. In this problem setting, the perishable product has a deterministic expiry date and a demand with a probabilistic behavior during the period. When the expiry date of the product is approaching, a special sale announcement may alter the customers’ behavior and escalate the demand rate preventing huge loss of the expired products. Two model is developed to obtain the optimal order quantity of the product and the optimal time for sale announcement. The first model considers a static price dependent behavior of customers independent from the product’s expiry date, while in the second one the product’s demand rate after sale announcement is assumed as an increasing function of its remaining lifetime. Usefulness of the proposed models and the influence of sale announcement on total revenue is demonstrated using numerical examples. Finally, a comprehensive sensitivity analysis is conducted revealing the effect of different parameters of the models on the optimal policy.

 

باکس دانلود مقاله
دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

خرید ترجمه آماده به صورت تایپ شده با فرمت ورد doc

خرید ترجمه آماده ورد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *