مقاله انگلیسی فرهنگ اطلاعات و اثرات آن در خلق دانش با ترجمه فارسی – Elsevier 2015

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی PDF + خرید ترجمه آماده و تایپ شده ورد

 

مشخصات مقاله انگلیسی به همراه ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله

فرهنگ اطلاعات و اثرات آن در خلق دانش: شواهدی از تیم های دانشگاهی درگیر در پروژه های نوآوری های مشترک

عنوان انگلیسی مقاله

Information culture and its influences in knowledge creation: Evidence from university teams engaged in collaborative innovation projects

چاپ شده در

مجله الزویر – Elsevier 

سال انتشار

سال ۲۰۱۵

 

قسمتی از متن مقاله
بخشی از ترجمه فارسی

چکیده

این مقاله از لحاظ تجربی، گونه شناسی فرهنگ های اطلاعات (TICها) که توسط Choo (2013) توسعه داده شده است را تحلیل می کند(مجله بین المللی مدیریت اطلاعات، ۳۳، ۷۷۵). هدف اصلی، شناسایی ارزش ها و رفتارهایی است که می توانند فرهنگ اطلاعات را در زمینه کار تیم پروژه، زمانی که خلق دانش در نتیجه ی نوآوری در فن آوری رخ می دهد، توضیح دهند. هدف دوم پیدا کردن روابط حاصل بین TIC ها و روش های تبدیل دانش است. تیم های پروژه از دوازده دانشگاه برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. تیم ها بخشی از شرکاء برای برنامه تحقیقاتی نوآوری فناورانه (PITE) از بنیاد پژوهشی سائوپائولو (FAPESP)، برزیل هستند. تکنیک کیفی تحلیل محتوای رده بندی مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل داده ها بر اساس یک مجموعه از پنج خصوصیت است: (۱) هدف اصلی مدیریت اطلاعات؛ (۲) ارزش ها و هنجارها ی اطلاعات ؛(۳) رفتارهای اطلاعات از نظر نیازهای اطلاعاتی، (۴) جستجوی اطلاعات و (۵) استفاده از اطلاعات. نتایج اصلی دو قسم هستند. اول، ما وجود دو مشخصه ی اصلی فرهنگ را همانطور که توسط Choo مطرح شده اند، تأیید کردیم((۲۰۱۳) مجله بین المللی مدیریت اطلاعات، ۳۳، ۷۷۵). دوم، نتایج همچنین روابط ممکن بین فرهنگ ریسک پذیر و استخراج دانش را نشان می دهد: فرهنگ قانونمند(rule-following ) و ترکیب دانش؛ فرهنگ نتیجه گرا و درونی سازی دانش؛ و فرهنگ مبتنی بر رابطه و اجتماعی سازی دانش.

بخشی از متن انگلیسی

Abstract

This paper empirically analyzes the typology of information cultures (TICs) developed by Choo ((2013). International Journal of Information Management, 33, 775). The primary objective is to identify information behaviors and values that could describe the information culture in the context of project team work while knowledge creation occurs, resulting in technological innovation. The secondary aim is to find resulting relationships between the TICs and the modes of knowledge conversion. Twelve university project teams were selected to participate in the study. The teams are part of the Partnership for Technological Innovation Research Program (PITE) from the São Paulo Research Foundation (FAPESP), Brazil. The qualitative technique of categorical content analysis was used. The data analysis is based on a set of five attributes: (i) the primary goal of information management; (ii) information values and norms; (iii) information behaviors in terms of information needs, (iv) information seeking, and (v) information use. The main results are twofold. First, we confirmed the existence of two dominant culture profiles, as hypothesized by Choo ((2013). International Journal of Information Management, 33, 775). Second, results also showed plausible relationships between the risk-taking culture and externalization of knowledge; the rule-following culture and the combination of knowledge; result-oriented culture and internalization of knowledge; and the relationship-based culture and socialization of knowledge.

 

باکس دانلود مقاله
دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

خرید ترجمه آماده به صورت تایپ شده با فرمت ورد doc

خرید ترجمه آماده ورد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *