دانلود رایگان مقاله انگلیسی PDF + خرید ترجمه آماده و تایپ شده ورد
مشخصات مقاله انگلیسی به همراه ترجمه فارسی |
عنوان فارسی مقاله
رابطه بین اخلاقیات بازاریابی اسلامی و اعتبار نام تجاری: یک نمونه از صنعت داروسازی در یمن |
عنوان انگلیسی مقاله
The relationship between Islamic marketing ethics and brand credibility: a case of pharmaceutical industry in Yemen
|
چاپ شده در
مجله امرالد – Emerald |
سال انتشار
سال ۲۰۱۵ |
قسمتی از متن مقاله |
بخشی از ترجمه فارسی
چکیده هدف – در تلاش برای ایجاد یک چارچوب مفهومی مفید که درک و فهم را افزایش دهد و کاربرد عملیِ اخلاقیات را مجاز کند، این مقاله برای درک رابطه و تاثیر اخلاقیات بازاریابی اسلامی بر روی اعتبار نام تجاری می باشد. امروزه شناخت معضلات اخلاقیِ مرتبط با کسب و کار، جنبه ی مهمی از استراتژی بازاریابی می باشد (Murphy, Laczniak, and Prothero, 2012). همانطور که شناخته شده است، صنعت داروسازی دارای دسترسی ای به یک منبع عظیمی از ذخایری دارای پتانسیل برای حفظ شهرت و اعتباری قابل احترام برای ارائه محصولات نوآورانه که سلامت عمومی و رفاه عمومی را بهبود می بخشد، می باشد (Kim and Ball, 2013). با این حال، سال های اخیر چندین مسائل امنیتی با ضریب بالا در ارتباط با داروهای خاص را با درک رو به رشدی از این موضوع که شرکت های دارویی غیر اخلاقی هستند و هزینه های مراقبت های بهداشتی را با اولویت دادن سود دارو ها به نیاز مصرف کنندگان افزایش می دهند، به کار گرفته شده است (USA Today/KFF/Harvard SPH 2008). در نتیجه، اعتبار صنعت داروسازی تنها ۱۱ درصد (۱۱%) از افراد با توجه به شرکت های دارویی قابل اعتماد آسیب دیده است (Harris Interactive Poll 2010). بنابراين، صنعت داروسازی در يمن هدف اين مقاله بوده و رابطه بين اعتبار نام های تجاری آن و اخلاقیات بازاريابي اسلامي مشخص شده است. طراحی/ شناسایی روش/ رویکرد ها – در یک مطالعه از یکصد و شش (۱۰۶) پاسخ دهندگان، تجزیه و تحلیل عوامل اکتشافی و تایید شده به منظور درک رابطه بین اعتبار نام تجاری و اخلاقیات بازاریابی اسلامی انجام شد. تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون برای ارزیابی روابط فرض شده بین متغیرها انجام شد. کشفیات – روابطی مهم و مثبت بین اعتبار نام تجاری و اخلاقیات بازاریابی اسلامی به نام های النصیحه، الاستقامه، الاعتدال، الاحسان، الاصدق، الاتقوا و الامانه، اجرا شده است. هشتمین اخلاق بازاریابی اسلامی، التسامه، رد شده است. اصالت/ ارزش – این مقاله، اعتبار نام تجاری را در رابطه با اخلاقیات بازاریابی اسلامی در صنایع دارویی در یمن، مورد ارزشیابی قرار داده است. اخلاقیات بازاریابی اسلامی به عنوان یک متغیر جدید با اعتبار نام تجاری مرتبط شده است و به افزایش سطح اعتماد کمک می کند. |
بخشی از متن انگلیسی
Abstract |
باکس دانلود مقاله |
دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf |
خرید ترجمه آماده به صورت تایپ شده با فرمت ورد doc |