مقاله انگلیسی رابطه بین اخلاقیات بازاریابی اسلامی و اعتبار نام تجاری با ترجمه فارسی – Emerald 2015

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی PDF + خرید ترجمه آماده و تایپ شده ورد

 

مشخصات مقاله انگلیسی به همراه ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله

رابطه بین اخلاقیات بازاریابی اسلامی و اعتبار نام تجاری: یک نمونه از صنعت داروسازی در یمن

عنوان انگلیسی مقاله

The relationship between Islamic marketing ethics and brand credibility: a case of pharmaceutical industry in Yemen

 

چاپ شده در

مجله امرالد – Emerald

سال انتشار

سال ۲۰۱۵

 

قسمتی از متن مقاله
بخشی از ترجمه فارسی

چکیده

هدف – در تلاش برای ایجاد یک چارچوب مفهومی مفید که درک و فهم را افزایش دهد و کاربرد عملیِ اخلاقیات را مجاز کند، این مقاله برای درک رابطه و تاثیر اخلاقیات بازاریابی اسلامی بر روی اعتبار نام تجاری می باشد. امروزه شناخت معضلات اخلاقیِ مرتبط با کسب و کار، جنبه ی مهمی از استراتژی بازاریابی می باشد (Murphy, Laczniak, and Prothero, 2012). همانطور که شناخته شده است، صنعت داروسازی دارای دسترسی ای به یک منبع عظیمی از ذخایری دارای پتانسیل برای حفظ شهرت و اعتباری قابل احترام برای ارائه محصولات نوآورانه که سلامت عمومی و رفاه عمومی را بهبود می بخشد، می باشد (Kim and Ball, 2013). با این حال، سال های اخیر چندین مسائل امنیتی با ضریب بالا در ارتباط با داروهای خاص را با درک رو به رشدی از این موضوع که شرکت های دارویی غیر اخلاقی هستند و هزینه های مراقبت های بهداشتی را با اولویت دادن سود دارو ها به نیاز مصرف کنندگان افزایش می دهند، به کار گرفته شده است (USA Today/KFF/Harvard SPH 2008). در نتیجه، اعتبار صنعت داروسازی تنها ۱۱ درصد (۱۱%) از افراد با توجه به شرکت های دارویی قابل اعتماد آسیب دیده است (Harris Interactive Poll 2010). بنابراين، صنعت داروسازی در يمن هدف اين مقاله بوده و رابطه بين اعتبار نام های تجاری آن و اخلاقیات بازاريابي اسلامي مشخص شده است.

طراحی/ شناسایی روش/ رویکرد ها – در یک مطالعه از یکصد و شش (۱۰۶) پاسخ دهندگان، تجزیه و تحلیل عوامل اکتشافی و تایید شده به منظور درک رابطه بین اعتبار نام تجاری و اخلاقیات بازاریابی اسلامی انجام شد. تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون برای ارزیابی روابط فرض شده بین متغیرها انجام شد.

کشفیات – روابطی مهم و مثبت بین اعتبار نام تجاری و اخلاقیات بازاریابی اسلامی به نام های النصیحه، الاستقامه، الاعتدال، الاحسان، الاصدق، الاتقوا و الامانه، اجرا شده است. هشتمین اخلاق بازاریابی اسلامی، التسامه، رد شده است.

اصالت/ ارزش – این مقاله، اعتبار نام تجاری را در رابطه با اخلاقیات بازاریابی اسلامی در صنایع دارویی در یمن، مورد ارزشیابی قرار داده است. اخلاقیات بازاریابی اسلامی به عنوان یک متغیر جدید با اعتبار نام تجاری مرتبط شده است و به افزایش سطح اعتماد کمک می کند.

بخشی از متن انگلیسی

Abstract
Purpose – In an effort to build a useful conceptual framework that enhances understanding and permits practical application of Ethics, this paper is meant to understand the relationship and impact of Islamic Marketing Ethics on Brand Credibility. Nowadays, recognizing the ethical dilemmas associated with business is an important aspect of marketing strategy (Murphy, Laczniak, and Prothero, 2012). As known, the pharmaceutical industry has access to a deep pool of resources with the potential to maintain an esteemed reputation for offering innovative products that improve the public’s health and well-being (Kim and Ball, 2013). However, recent years have yielded several high profile safety issues associated with particular medications along with a growing perception that pharmaceutical companies are unethical and drive up healthcare costs by prioritizing profits over consumer needs (USA Today/KFF/Harvard SPH 2008). As a result, the reputation of the pharmaceutical industry has been damaged with only eleven percent (11%) of individuals considering pharmaceutical companies to be trustworthy (Harris Interactive Poll 2010). Thus, Pharmaceutical Industry in Yemen was the target of this paper and the relationship between its Brands’ Credibility and Islamic Marketing Ethics was highlighted. Design/methodology/approach – In a study of one hundred and six (106) respondents, exploratory and confirmatory factor analysis were conducted in order to understand the relationship, between Brand Credibility and Islamic Marketing Ethics. Correlation and regression analysis were performed to evaluate the hypothesized relationships between the variables. Findings – Significant and positive relationships were confirmed between Brand Credibility and Islamic Marketing Ethics namely, Annasihah, Al-Istiqamah, Al-E’etedal, Al-Ihsan, As-Sidq, Attaqwa, and Al-Amanah. The eighth Islamic marketing ethic, Attasamoh, has been rejected. Originality/value – The paper evaluates Brand Credibility in relation to Islamic Marketing Ethics in the Pharmaceutical Industry in Yemen. Islamic marketing ethics have been confirmed as a new variable correlates with Brand Credibility and helps boosting the level of credibility.

 

باکس دانلود مقاله
دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

خرید ترجمه آماده به صورت تایپ شده با فرمت ورد doc

خرید ترجمه آماده ورد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *